InBetween

Piazza's Artspace in Brussels

OCEAN FRAMED: Some certainties/Quelques certitudes/ Enkele zekerheden

First, this work refers uncompromisingly to a discourse of the meaning of the frame in the history of art (painting). Take Caravaggio. Or wait, think about Daniel Buren. One is struck by the urge to break through the confines of the pictorial or gallery space.

Second, her work might want to ‘control’ the expectations of the viewers, it loses control again when it comes to trying to get a grip of the force of historical time.

Third, if her paintings represent struggles with the omnipresence of the ‘wall’ and other boundaries, they leave traces, sometimes scars, that revert to the point where it becomes dangerous to think you are right about your way of framing the past.

Fourth, burdened as it might be by historical references, through the whole composition of the work goes a dynamic sweep that touches lightness.

And, a last certainty: everything might have been done before, but every wave has its own breaking point.

Tout d’abord, ce travail se réfère sans compromis à un discours sur le sens de la limite dans l’histoire de l’art (peinture). Prenez Caravaggio. Ou attendez, pensez à Daniel Buren. Pour commencer on est frappé par l’envie de franchir les limites de l’espace de la galerie ou du cadre pictural.

Deuxièmement, son travail pourrait vouloir «contrôler» les attentes des observateurs, il perd le contrôle de nouveau quand il s’agit d’essayer d’obtenir une emprise sur la force du temps historique.

Troisièmement, si ses peintures représentent des luttes avec l’omniprésence du «mur» et autres frontières, elles laissent des traces, parfois des cicatrices, qui reviennent au point où il devient dangereux de penser que vous avez raison au sujet de votre façon de vous représenter le passé.

Quatrièmement, accablées comme elles pourraient l’être par des références historiques, à travers l’ensemble des œuvres passe un souffle dynamique qui s’approche de la légèreté.

Et, une dernière certitude: tout aurait été fait avant, mais chaque vague a son propre point de rupture.

Ten eerste, dit werk speelt met een historisch discours omtrent de betekenis van het kader in de schilderkunst. Neem Caravaggio. Of spring naar Daniel Buren. Opvallend is de drijfveer om de beperkingen van de pictorale ruimte, of zelfs, van de exclusieve kunstruimte, achter zich te laten.

Ten tweede, het werk mag dan controle uitoefenen op de verwachtingen van de kijker, het verliest die controle opnieuw wanneer het vat probeert te krijgen op de historische tijd.

Ten derde, bekijk je het werk als een strijd met de alomtegenwoordigheid van de ‘muur’ en andere grenzen, dan zie je ook hoe het sporen, zelfs littekens, achterlaat die wijzen op het gevaar van met zekerheid verkondigde perspectieven op het verleden.

Ten vierde, hoezeer haar werk ook belast is met historische verwijzingen, doorheen de hele compositie gaat een dynamische beweging die voor een mooie lichtheid zorgt.

En, een laatste zekerheid: alles mag al eens gedaan zijn, elke golf heeft haar eigen breekpunt.


tg

InBetween presents OCEAN FRAMED, a young talent’s first exposition of paintings outside the art school.

Artist: Tanusha

Curator: Tom Viaene

Opening of this upcoming exposition in InBetween: 6 november, 18h

Expo: 7 – 27 nov

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This entry was posted on 22/10/2014 by in exhibition, walking tour and tagged , .
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